11. Rzeczowniki policzalne i niepoliczalne
Cześć!
Dzisiaj kolejna lekcja. Zajmiemy się rzeczownikami, a konkretnie ich podziałem na rzeczowniki policzalne i niepoliczalne.
W języku angielskim ten podział jest kluczowy, ponieważ wiążą nam się później z nim kolejne reguły.
Rzeczowniki policzalne, czyli takie które możemy policzyć: jabłko, piłka, chłopiec itd.
Rzeczowniki niepoliczalne, czyli takie przy których musimy podać objętość, wagę lub opakowanie by określić ile tej rzeczy potrzebujemy. Tutaj spotkamy wszystkie produkty płynne, sypkie i wykonane z jakiejś masy: ser, mięso, chleb i kilka wyjątków.
milk - mleko,
wine - wino,
petrol - benzyna,
juice - sok,
sugar - cukier,
flour - mąka,
honey - miód,
jam - dżem,
toothpaste - pasta do zębów;
Przy dzieciach tutaj bym się zatrzymała i poćwiczyła więcej przykładów takich, które mogą zrozumieć. Natomiast podam teraz pozostałe rzeczowniki z tej grupy. Gdyby dziecko zapytała, żeby móc odpowiedzieć lub podać tak dla informacji.
hatred - nienawiść,
time - czas,
happiness - szczęście,
advice - rada
baggage - bagaż
behaviour - zachowanie
equipment - wyposażenie
furniture - meble
hair - włosy
health - zdrowie
homework - zadanie domowe
information - informacja, informacje
knowledge - nauka
luggage - bagaż
machinery - maszyny, maszyneria
music - muzyka
news - wiadomości
progress - postęp
research - badanie, badania
shopping - zakupy
traffic - ruch uliczny
travel - podróżować
wealth - bogactwo, majątek
weather - pogoda
2. Pokazujemy obrazki z różnymi rzeczami i tak samo określamy, czy są policzalne, czy nie.
3. Na dwóch kartkach robimy zbiory produktów - na jednej piszemy POLICZALNE, a na drugiej NIEPOLICZALNE. I tu już dowolność - możecie zapisywać produkty, rysować, naklejać, przypasowywać karteczki z obrazkami/nazwami.
Więcej zadań znajdziesz tutaj:
https://pl.pinterest.com/kotekkotek04/learning-english/countable-uncountable-nouns/
Dzisiaj kolejna lekcja. Zajmiemy się rzeczownikami, a konkretnie ich podziałem na rzeczowniki policzalne i niepoliczalne.
W języku angielskim ten podział jest kluczowy, ponieważ wiążą nam się później z nim kolejne reguły.
Rzeczowniki policzalne, czyli takie które możemy policzyć: jabłko, piłka, chłopiec itd.
Rzeczowniki niepoliczalne, czyli takie przy których musimy podać objętość, wagę lub opakowanie by określić ile tej rzeczy potrzebujemy. Tutaj spotkamy wszystkie produkty płynne, sypkie i wykonane z jakiejś masy: ser, mięso, chleb i kilka wyjątków.
Rzeczowniki niepoliczalne
Najbardziej charakterystyczne:
water - woda,milk - mleko,
wine - wino,
petrol - benzyna,
juice - sok,
sugar - cukier,
flour - mąka,
honey - miód,
jam - dżem,
toothpaste - pasta do zębów;
Przy dzieciach tutaj bym się zatrzymała i poćwiczyła więcej przykładów takich, które mogą zrozumieć. Natomiast podam teraz pozostałe rzeczowniki z tej grupy. Gdyby dziecko zapytała, żeby móc odpowiedzieć lub podać tak dla informacji.
Rzeczowniki abstrakcyjne:
love - miłość,hatred - nienawiść,
time - czas,
happiness - szczęście,
Wyjątki:
money - pieniądze,advice - rada
baggage - bagaż
behaviour - zachowanie
equipment - wyposażenie
furniture - meble
hair - włosy
health - zdrowie
homework - zadanie domowe
information - informacja, informacje
knowledge - nauka
luggage - bagaż
machinery - maszyny, maszyneria
music - muzyka
news - wiadomości
progress - postęp
research - badanie, badania
shopping - zakupy
traffic - ruch uliczny
travel - podróżować
wealth - bogactwo, majątek
weather - pogoda
Zadania
1. Pokazujemy w domu dziecku produkty, jedzenie i wszystko co go otacza i próbujemy określić, czy to jest policzalne, czy też nie. Od razu powtarzamy i poznajemy słownictwo, związane przede wszystkim z jedzeniem, ale też z wakacjami - woda, piasek są niepoliczalne.2. Pokazujemy obrazki z różnymi rzeczami i tak samo określamy, czy są policzalne, czy nie.
3. Na dwóch kartkach robimy zbiory produktów - na jednej piszemy POLICZALNE, a na drugiej NIEPOLICZALNE. I tu już dowolność - możecie zapisywać produkty, rysować, naklejać, przypasowywać karteczki z obrazkami/nazwami.
Więcej zadań znajdziesz tutaj:
https://pl.pinterest.com/kotekkotek04/learning-english/countable-uncountable-nouns/
Komentarze
Prześlij komentarz