1. Przybory szkolne

Cześć!

Wracamy po wakacjach albo właśnie zaczynamy przygodę ze szkołą. W zeszłym roku zaczęłam lekcje gramatyki dla najmłodszych, ale brakuje lekcji początkowych, żeby była możliwość wprowadzenia gramatyki.

Więc przez kolejne tygodnie będę dodawać scenariusze prostych lekcji dla pierwszoklasistów ze wskazówkami dla rodziców, jak pomóc w nauce. Teraz najważniejsze jest, żeby nowe słówka, czy nawet całe zdania ukryć w formie zabawy.

Zaczynamy!




Skoro szkoła, to zacznijmy od przyborów szkolnych, w końcu fajnie wiedzieć czym się posługujemy na lekcjach. Szkoła jest głównym tematem dzieci przez najbliższy czas, dlatego tym się zajmiemy.

MINISŁOWNIK

hello - cześć
goodbye - do widzenia

door - drzwi
window - okno
desk - biurko
chair - krzesło
picture - zdjęcie, obrazek
board - tablica

red - czerwony
yellow - żółty
blue - niebieski
green - zielony
brown - brązowy
black - czarny
white - biały



Część słówek już pewnie zna - choćby kolory. Ale warto je powtórzyć.


1. Uczymy przywitania i pożegnania. (hello, goodbye)

2. Warto się poznać.
    Uczymy pytania: What's your name?
    I odpowiedzi: My name is .... .
W tym momencie najważniejsza jest prawidłowa wymowa! (is czytamy iz, a w your przedłużamy o, praktycznie nie wymawiając r) Zajrzyjcie do diki.pl i wpiszcie poszczególne słowa, żeby usłyszeć jak je poprawnie wymówić.

3. Piosenkę "Baby shark" pewnie większość dzieci zna, ale warto użyć w przerwie. Nadal zostajemy przy języku angielskim, a dzieci mają frajdę.

4. Pokazujemy na to co znajduje się w sali/pokoju i nazywamy. Kilka rzeczy na początek (door, window, chair, desk, picture, board).
    Następnie pytamy o kolor danej rzeczy (red, yellow, blue, green, brown, black, white)
    Można wykorzystać rysunek klasy i mówić dziecku na jaki kolor daną rzeczy ma pokolorować.

W ten sposób sprawdzimy co dzieci już znają, na jakim są poziomie. Czy zapamiętują szybciej, wolniej.

Jeśli wszystkie wymienione do tej pory słówka dzieci znają przechodzimy do głównego tematu.

MINISŁOWNIK


book - książka
pencil - ołówek
pen - pióro
scissors - nożyczki
crayons - kredki świecowe
glue - klej
pencil case - piórnik

1. Możemy spytać co ma w piórniku (What is in your pencil case?). Uczymy nazywania tych przedmiotów po angielsku. Możemy też spytać o ich kolor (What colour is this?).

2. Kto pierwszy znajdzie jakąś rzecz w piórniku. Podajemy angielską nazwę, a dzieci szukają w piórniku.

3. Można utrudnić im zadanie. Wkładamy do woreczka przybory szkolne i dziecko bez patrzenia, tylko przez dotyk musi rozpoznać co to za przedmiot i podać jego angielską nazwę.

4. Warto wykorzystać też dwa obrazki, które będą się różniły 5 rzeczami. Uczeń szuka tych różnic i zakreśla.


Materiały, zadania i wszystko co się może przydać.

Komentarze

Popularne posty