5 zabaw po angielsku dla dzieci

Cześć!

Nowy Rok nadszedł, często z tym wiążą się nowe cele w życiu osobistym czy zawodowym. Jeśli chodzi o to drugie - mam dla Was kilka propozycji. Może szukacie alternatywy dla książkowej nauki i chcielibyście włączyć zabawy. Przygotowałam 5 zabaw dla dzieci z klas 1-3. Są dość uniwersalne, więc można sobie dopasować pod słownictwo, które chcemy przećwiczyć.



1. Kolory

Dzieci siedzą w okręgu na krzesłach (z wyjątkiem jednej osoby). Uczestnicy dzielą się na grupy, odliczając kolejno: yellow, blue, red ... itd. Powinno być tyle kolorów aby w każdej grupie  były przynajmniej 3 osoby. Osoba stojąca na środku wywołuje kolor, a dzieci należące do tego koloru zamieniają się miejscami. W czasie zmiany miejsc wywołujący próbuje szybko usiąść na cudzym krześle.
Osoba, dla której zabrakło miejsca, jest nowym wywołującym. Jeśli wywołujący użyje hasła
"colours", to wszystkie osoby zamieniają się miejscami.

Dobrze jest mieć do tej zabawy większą grupę.



2. Pociąg z przeładunkiem

Grupa tworzy jeden lub dwa pociągi w zależności od liczby dzieci. Jedna osoba jest zawiadowcą stacji. Gdy zawiadowca włącza muzykę, pociągi odjeżdżają. Gdy melodia milknie, maszynista (pierwsza osoba) musi dokonać przeładunku, to znaczy przekazać jakiś gest danej osobie (powiedzieć i pokazać, np. Touch your friend's arm.). Ta z kolei przekazuje kolejnej, aż do osoby na końcu. Następnie ostatnia osoba przechodzi na początek i staje się nowym maszynistą. Pociągi odjeżdżają (włączamy muzykę). Na kolejnej stacji nowy przeładunek (zatrzymujemy muzykę i przekazujemy gest).
Jeśli są dwa pociągi, mogą rywalizować, kto pierwszy dokona przeładunku.

Najlepiej sprawdziła mi się zabawa, gdy pierwsza osoba zadawała pytanie każdemu po kolei, a oni musieli opowiadać o sobie.

  • What's your name?
  • How old are you?
  • Where do you live?
  • What is your favourite toy/colour?
Świetne jako przypomnienie materiału po świętach.



3. Kto potrafi?

Dajemy dzieciom zadania, które sprawdzają ich sprawność fizyczną. Przy okazji ćwiczymy zdania z czasownikiem CAN, np.:
  • Who can dance?
  • Who can skip?
  • Who can sit down and stand up without using hands?
  • Who can touch their nose with their tongue?
  • Who can stand on one leg?
Takich sprawności można wymyślić wiele, w zależności od poziomu dzieci.

4. Wesołe ludziki

Na sztalugach lub na biurkach przyczepiamy kartki z narysowanymi kołami - głowami (na każdej
kartce jedno koło). Dzieci można podzielić na grupy 2-3 osobowe.  Dzieciom, które w danym momencie będą rysować zawiązujemy chustki na oczach, aby nic nie widziały. Ich zadaniem jest dorysować resztę postaci oraz oczy, włosy, usta, nos. Dla ułatwienia można położyć rękę rysującego w miejscu, gdzie jest głowa. Pozostałe dzieci kibicują i podpowiadają uczestnikom. Podpowiedzi są oczywiście w języku angielskim.
  • Move your hand up/down/left/right.
  • Draw the nose/mouth/eye/hair.

5. Telegram.

Każde dziecko dostaje telegram, czyli karteczkę w kopercie. Na kartce napisany jest wyraz cztero- lub pięciowyrazowy. Zadaniem dzieci jest dopisać wyrazy zaczynające się literami z podanego wyrazu.



Szczególnie ostatnia zabawa bardzo się podobała, nie zależnie od klasy - wszyscy chcieli kolejne słowa! Musicie wypróbować!

Spróbujcie w domu lub na zajęciach i dobrze się bawcie. 



Przy szukaniu pomysłów na gry, korzystałam z książki M. Malkiewicz "Chodźmy się bawić".
Grafiki powstały w programie Canva.

Komentarze

Popularne posty