Jeszcze więcej gier na lekcje angielskiego



Cześć!
Kolejna część gier dla Was.

Moi uczniowie już co lekcję pytają "Proszę pani, a w co dzisiaj zagramy? A zagramy w to co ostatnio? Było suuuper!"

A jak u Was?

1. Kim jestem?


Każdy uczestnik ma przyklejoną do pleców kartkę z nazwą lub obrazkiem przedmiotu, koloru, jedzenia, instrumentu - w zależności od tematu, który chcemy przećwiczyć.
Dzieci mają sobie wzajemnie pomóc w odgadywaniu, czym są.

Mogą to robić na dwa sposoby:

1. Odgadujący zadaje proste pytania (yes/no questions) - tak, aby pozostali mogli odpowiedzieć jedynie tak lub nie.

2. Uczestnicy opisują ten przedmiot, a odgadujący musi zgadnąć co to jest.

Można też poprosić jedno dziecko by zamknęło oczy, a pozostałym pokazać jakim np. zwierzątkiem jest odgadujący.

2. Klejąca się podłoga.


Wszystkie dzieci tańczą w rytmie angielskich piosenek. W wybranym przez nas momencie muzyka zostaje wyłączona, a dzieci mają dotknąć podłogi wybraną częścią ciała, na przykład:

Touch the floor with your hand/knee/finger. 

Gdy zadanie zostanie wykonane, włączamy muzykę. Po jakimś czasie ponownie ją wyłączamy i mówimy, jaką częścią ciała dzieci mają dotknąć podłogi.
Dzieci bardzo lubią tą grę!


3. Klaszczę i liczę


Akurat w kilku klasach pokryły mi się tematy z liczbami. Dzieci najbardziej lubią się uczyć nie przy książkach.

Wszyscy siedzą na dywanie w kręgu.

1.W pierwszej wersji zabawy każdy z uczestników rzuca jedną kostką do gry, przelicza oczka i klaszcze tyle razy, ile wyrzucił oczek, następnie mówi wynik po angielsku (można też liczyć każde klaśnięcie po angielsku, aż do wyniku). Zamiast klaskania można wykonywać inne czynności, np. podskoki, mrugnięcia oczami, ukłony.

2. W drugiej wersji zabawy dodajemy drugą kostkę lub tyle ile będzie potrzeba. Uczestnik liczy oczka ze wszystkich kostek i wykonuje taką ilość czynności.



4. Urodzinowy tort


Z szarego papieru wycinamy dużą sylwetkę tortu. Zadaniem dzieci jest ozdobić tort gotowymi elementami lub narysować elementy. Super do przypomnienia nazw owoców i innych produktów spożywczych.

Można każdemu uczniowi dać kartkę i poprosić, aby sami wykonali tort. Jeśli teraz korzystacie z tej gry, warto wspomnieć, że teraz świętowaliśmy Nowy Rok i w związku z tym wykonamy tort.

5. Wycieczka z wyobraźnią


Uczestnicy zabawy zamykają oczy i wyobrażają sobie jakieś tajemnicze, bajkowe miejsce, gdzie mieszkają ich ulubione postacie z bajek. Następnie po kolei opowiadają co to za miejsce. Pozostali próbują odgadnąć, o jaką bajkę chodzi.



Gry tworzyłam na podstawie książki M. Malkiewicz "Chodźmy się bawić"



Komentarze

Popularne posty