1. Zaimki osobowe
Cześć!
Przed Wami pierwsza lekcja. Domyślam się, że dla starszych dzieci, osób jest ona oczywista. ALE! Jak pisałam poprzednio, są to lekcje przede wszystkim dla pierwszoklasistów. Dla nich pojęcie osoby może być jeszcze nie do końca zrozumiałe.
Ważne jest by na spokojnie wytłumaczyć, że np. zaimkiem "on" można zastąpić słowa(osoby) takie jak: tata, brat, dziadek; że "ona" można powiedzieć zamiast - mama, ciocia, babcia, siostra; że imiona można również zamienić na zaimki.
Skupcie się na otoczeniu, które jest najbliżej dziecka. Wyjaśnijcie, że zwierzęta i rzeczy określamy zaimkiem "to", a gdy mówimy o więcej niż jednej osobie musimy użyć zaimka liczby mnogiej.
Najpierw przeróbcie wszystkie osoby po polsku i dopiero, gdy dziecko pojmie zależność w ojczystym języku, przechodzimy do tłumaczenia na język angielski.
Liczba pojedyncza:
1. I - ja
2. you - ty
3. he - on
she - ona
it - to, ono
Liczba mnoga:
1. we - my
2. you - wy
3. they - oni
"You" oznacza "ty", ale również "Pan" i "Pani" - wynika to z tego, że w języku angielskim nie ma zwrotu grzecznościowego "Pan", "Pani", dlatego do każdego mówimy na ty; np. Paweł pyta Richarda: Are you English?(Jesteś Anglikiem?), mimo że się nie znają.
Jak utrwalić nazwy? Powtarzać, pytać, przepleść to w zabawie, zrobić fiszki albo karteczki, które trzeba dopasować - na jednych po polsku, a na drugich po angielsku.
Pod spodem podam ćwiczenia, które możecie wykorzystać. Chcecie wydrukować? Wystarczy skopiować tekst, wkleić w Word i wydrukować. Wszystko piszę prostym tekstem, bez tabelek, czy udziwnień, by każdy mógł to bez problemu wydrukować, dostosować do siebie.
1. Połącz zaimki osobowe.
ja it
ty we
on I
ona you
ono,to they
my he
wy she
oni you
2. Wpisz zaimki, którymi można zastąpić podane osoby.
a boy ................................. you and I ........................................
a girl ................................. Adrian ............................................
a man ................................ my mother ......................................
mother .............................. music ..............................................
sister ................................. boys and girls .................................
a book ............................... Peter and Mary ...............................
brother .............................. Kate .................................................
a dog ................................. pens and pencils ..............................
a ball ................................. a cat and a mouse ............................
father ................................. dogs .................................................
3. Pokażcie obrazki w książce, pytając:
- Who is this? - Kto to jest?
-What is this? - Co to jest?
⦁ Mr. White is in London. ......... is in London now.
⦁ Broadway is a street. ......... is a street in New York.
⦁ Miss Gray is in New York. ......... in New York now.
⦁ Oxford Street is in London. ......... is in London.
5. Wpisz odpowiednie zaimki osobowe: I, you, he, she, it, we, you lub they.
⦁ This is Monica. ......... is my sister.
⦁ My name is Jasmine. ......... am a student.
⦁ John and Paul are detectives. ......... are from England.
⦁ - How are ......... ? - I'm fine, thanks.
⦁ That school isn't new. ......... is old.
⦁ - Where is Adrian today? ......... is on holiday.
⦁ Casper isn't my brother. ......... are cousins.
I jak? Łatwe? Zrobione? Dajcie znać, jak efekty! :)
Poniżej zostawiam odpowiedzi. Do zobaczenia!
Przed Wami pierwsza lekcja. Domyślam się, że dla starszych dzieci, osób jest ona oczywista. ALE! Jak pisałam poprzednio, są to lekcje przede wszystkim dla pierwszoklasistów. Dla nich pojęcie osoby może być jeszcze nie do końca zrozumiałe.
Wskazówka
Ważne jest by na spokojnie wytłumaczyć, że np. zaimkiem "on" można zastąpić słowa(osoby) takie jak: tata, brat, dziadek; że "ona" można powiedzieć zamiast - mama, ciocia, babcia, siostra; że imiona można również zamienić na zaimki.
Skupcie się na otoczeniu, które jest najbliżej dziecka. Wyjaśnijcie, że zwierzęta i rzeczy określamy zaimkiem "to", a gdy mówimy o więcej niż jednej osobie musimy użyć zaimka liczby mnogiej.
Najpierw przeróbcie wszystkie osoby po polsku i dopiero, gdy dziecko pojmie zależność w ojczystym języku, przechodzimy do tłumaczenia na język angielski.
Wyjaśnienie zagadnienia
Liczba pojedyncza:
1. I - ja
2. you - ty
3. he - on
she - ona
it - to, ono
Liczba mnoga:
1. we - my
2. you - wy
3. they - oni
Ważne!
Zaimek "I"(ja) piszemy ZAWSZE wielką literą."You" oznacza "ty", ale również "Pan" i "Pani" - wynika to z tego, że w języku angielskim nie ma zwrotu grzecznościowego "Pan", "Pani", dlatego do każdego mówimy na ty; np. Paweł pyta Richarda: Are you English?(Jesteś Anglikiem?), mimo że się nie znają.
Jak utrwalić nazwy? Powtarzać, pytać, przepleść to w zabawie, zrobić fiszki albo karteczki, które trzeba dopasować - na jednych po polsku, a na drugich po angielsku.
Pod spodem podam ćwiczenia, które możecie wykorzystać. Chcecie wydrukować? Wystarczy skopiować tekst, wkleić w Word i wydrukować. Wszystko piszę prostym tekstem, bez tabelek, czy udziwnień, by każdy mógł to bez problemu wydrukować, dostosować do siebie.
Zadania
Powodzenia!
1. Połącz zaimki osobowe.
ja it
ty we
on I
ona you
ono,to they
my he
wy she
oni you
2. Wpisz zaimki, którymi można zastąpić podane osoby.
a boy ................................. you and I ........................................
a girl ................................. Adrian ............................................
a man ................................ my mother ......................................
mother .............................. music ..............................................
sister ................................. boys and girls .................................
a book ............................... Peter and Mary ...............................
brother .............................. Kate .................................................
a dog ................................. pens and pencils ..............................
a ball ................................. a cat and a mouse ............................
father ................................. dogs .................................................
3. Pokażcie obrazki w książce, pytając:
- Who is this? - Kto to jest?
-What is this? - Co to jest?
Teraz przejdę do ćwiczeń troszkę trudniejszych.
4. Uzupełnij zdania wstawiając: he, she lub it.⦁ Mr. White is in London. ......... is in London now.
⦁ Broadway is a street. ......... is a street in New York.
⦁ Miss Gray is in New York. ......... in New York now.
⦁ Oxford Street is in London. ......... is in London.
5. Wpisz odpowiednie zaimki osobowe: I, you, he, she, it, we, you lub they.
⦁ This is Monica. ......... is my sister.
⦁ My name is Jasmine. ......... am a student.
⦁ John and Paul are detectives. ......... are from England.
⦁ - How are ......... ? - I'm fine, thanks.
⦁ That school isn't new. ......... is old.
⦁ - Where is Adrian today? ......... is on holiday.
⦁ Casper isn't my brother. ......... are cousins.
I jak? Łatwe? Zrobione? Dajcie znać, jak efekty! :)
Poniżej zostawiam odpowiedzi. Do zobaczenia!
Odpowiedzi
1.
ja - I
ty - you
on - he
ona - she
ja - I
ty - you
on - he
ona - she
to, ono - it
my - we
wy - you
oni - they
2.
a boy - he you and I - we
a girl - she Adrian - he
a man - he my mother - she
mother - she music - it
sister - she boys and girls - they
a book - it Peter and Mary - they
brother - he Kate - she
a dog - it pens and pencils - they
a ball - it a cat and a mouse - they
father - he dogs - they
4.
he
it
she
it
5.
she
I
they
you
it
he
we
a girl - she Adrian - he
a man - he my mother - she
mother - she music - it
sister - she boys and girls - they
a book - it Peter and Mary - they
brother - he Kate - she
a dog - it pens and pencils - they
a ball - it a cat and a mouse - they
father - he dogs - they
4.
he
it
she
it
5.
she
I
they
you
it
he
we
Komentarze
Prześlij komentarz