Wstęp - zmiany na blogu

Cześć!
Jak możecie zauważyć po poprzednich postach, długo szukałam tematyki swojego bloga. Ogromnie chciałam go prowadzić, ale że interesuje mnie wiele rzeczy po trochu, to zrobił się tutaj mix wszystkiego.

I w końcu nadszedł ten czas, gdzie w pewnym sensie odnalazłam siebie i zdecydowałam co chcę robić. Od kilku miesięcy pomagam dzieciakom w nauce języka angielskiego. Sprawia mi to ogromną radość i zauważyłam, że to co im przekazuję przynosi efekty. Dlatego postanowiłam wprowadzić tutaj właśnie GRAMATYKĘ JĘZYKA ANGIELSKIEGO.

Szukając materiałów w Internecie, nie znalazłam zbyt wiele. Nigdzie nie spotkałam się z opisaniem co i kiedy zacząć. W związku z tym, postaram się opisać wszystko po kolei -  od najłatwiejszych tematów do coraz trudniejszych.

Materiał będzie początkowo przeznaczony dla dzieci z pierwszej klasy. Oczywiście osoby starsze, które chcą rozpocząć naukę, utrwalić, czy przypomnieć sobie kilka rzeczy też mogą z tego korzystać.
Dlaczego akurat dla tej grupy dzieci? W szkole już w pierwszej klasie na języku angielskim dzieci uczą się słówek i składać proste zdania.

Gramatyka j. angielskiego wyprzedza naukę gramatyki j. polskiego, więc dzieciom trudniej jest zrozumieć pewne zagadnienia w języku angielskim, ponieważ nawet w swoim ojczystym języku jeszcze tego nie poznali. Przykład różnicy? Daleko szukać nie trzeba - gdy na języku polskim dzieci uczą się pierwszych liter, w angielskim próbują pisać już pierwsze wyrazy, składać proste zdania. Fakt, że słowa angielskie inaczej się wymawia, a inaczej pisze przysparza dodatkowych problemów.

Dlatego te wpisy chciałabym przeznaczyć przede wszystkim dla rodziców. Może nie każdy jest w stanie umożliwić dziecku prywatne lekcje angielskiego. A takie posty pomogą rodzicom, którzy znają chociaż podstawy z języka angielskiego, ułatwić dzieciom naukę języka w szkole.

W grupie dzieci nauczyciel naprawdę nie jest w stanie zrobić tyle, co można zrobić na lekcji indywidualnej, czy rodzic sam na sam z dzieckiem.

Z językiem angielskim dzieci mają styczność najczęściej TYLKO podczas lekcji. Szczerze? To zdecydowanie za mało. Problem z nauką języków polega na tym, że TRZEBA go powtarzać. W kółko. Przy najmniej kilka razy w tygodniu. Choćby to miało być tylko 10 min dziennie - uwierzcie mi to naprawdę przyniesie efekty. Pewne schematy będą przychodzić z automatu. Sama w swoich uczniach staram się wprowadzić nawyk, by na 10 min otworzyli zeszyt i powtórzyli tylko ile im się uda. Ważne by robili to codziennie.

Język polski przychodzi nam naturalnie. Spotykamy go w domu, sklepie, czy idąc chodnikiem. Słyszymy go w radio, Internecie, czy telewizji. Z językiem angielskim już nie jest tak łatwo. Dlatego ważne jest by spotkać się z nim chociaż na 10 min.

Obiecuję, że już kończę. Jeszcze tylko jedną rzecz chciałam dodać. Zależy mi szczególnie na gramatyce angielskiego już od pierwszej klasy, bo wiem, że sprawia ona największy kłopot, tak naprawdę na każdym szczeblu nauki, gdy nie mamy dobrze utrwalonych, a nawet zaprogramowanych początków.


W skrócie

Wprowadzam gramatykę angielską na bloga, by umożliwić dzieciom i rodzicom pomoc w  nauce języka. Robię to, ponieważ nie znalazłam takich artykułów w Internecie. A problem pojawia się już na samym początku, gdy trzeba takim małym dzieciom wytłumaczyć osoby, że imię można przyporządkować do konkretnej nazwy gramatycznej. Drugi najważniejszy problem - tłumaczenie odmiany "to be" w czwartej klasie to już jest ZA PÓŹNO - wtedy pojawiają się nowe przedmioty i dziecko nie jest już w stanie poświęcić tyle czasu i uwagi na sam język angielski.

Koniecznie dajcie znać, czy chcielibyście skorzystać z takich postów. Może macie własne pomysły, o czym chcielibyście przeczytać? Z czym mieliście lub macie największy problem?
Dajcie znać w komentarzach!
Do zobaczenia :)


Komentarze

Popularne posty