10. Umiem się przedstawić

Cześć!
Dobijamy do dziesiątej lekcji z podstaw. Jak tam idzie pierwszoklasistom? Mamusie, może macie jakieś uwagi? Czegoś za mało, za dużo, coś niejasno wyjaśnione? Bardzo ważna jet dla mnie Wasza opinia, ponieważ te posty przygotowuję właśnie dla Was. Żeby każde dziecko mogło mieć taki sam start w nauce.


Wskazówka dla rodziców

Bardzo ważne jest dla mnie by zacząć wprowadzać gramatykę przed czwartą klasą. Dlaczego? Bo wtedy dochodzi wiele innych przedmiotów i dzieci nie mają szansy odpowiednio skupić się na języku angielskim. Będąc do przodu z materiałem, lekcje w szkole będą dla niego/niej powtórką materiału, który jest bardzo dobrze przyswojony i przynajmniej raz został przerobiony. W klasach 1-3 naprawdę powoli jest wszystko wprowadzane, a dzieci ucząc się same mają możliwość opanować dużo więcej materiału, w dodatku nie czując przy tym żadnej presji ani przymusu. Oczywiście trzeba materiał wprowadzać poprzez zabawę, włączać do codziennych czynności, łączyć z nauką matematyki, itp.

Nie przedłużam. Dziesiąta lekcja przed Nami. Najwyższa pora spróbować opowiedzieć coś o sobie. Język ma służyć przede wszystkim komunikacji. Dla nas ważne jest by umieć opowiedzieć o rzeczach, które nas dotyczą lub otaczają. Macie już na tyle rozwinięte słownictwo by opowiedzieć coś o sobie.

10 pierwszych zdań

1. What's your name? (What is your name?) - Jak masz na imię?
2. My name is (Tomek) . - Mam na imię (Tomek) .
3. How old are you? - Ile masz lat?
4. I am (7) years old. - Mam 7 lat.
5. How are you? - Jak się masz? Jak się czujesz?
6. I'm fine, thanks. - Mam się dobrze, dziękuję.
7. Who are you? - Kim jesteś?
8. I am a student. - Jestem uczniem/studentem.
    I am a boy/girl. - Jestem chłopcem/dziewczyną.
    I am a friend. - Jestem kolegą. itd.
9. Where are you from? - Skąd jesteś?
10. I'm from Poland. - Jestem z Polski. / Pochodzę z Polski.


Sposoby nauki

Sposób na wprowadzenie materiału dobierzcie odpowiednio do dziecka. Może to być nauka po kolei każdego punktu, możecie spróbować np. po dwa, czyli imię i wiek razem. Każde dziecko jest inne. I najważniejsze jest to, że ma dużo czasu na wdrożenie wszystkiego w swoim tempie. Jeśli mówienie o sobie nie sprawia problemu, można spróbować nawiązać dialog, a nawet opowiadać o pozostałych członkach rodziny, czy znajomych.

1. Imię.

To pytanie wydaje mi się podstawowe. Jest pierwszą informacją, o którą pytamy, gdy chcemy kogoś poznać.
Najpierw uczymy dziecko powiedzieć jak ma na imię. Dziecko mówi jak ma na imię, ty też mówisz jak masz na imię. Następnie uczycie się pytania o imię. I tak samo, ty pytasz dziecko, ono odpowiada. Następnie ono pyta ciebie. Można to przećwiczyć z innymi członkami rodziny.

2. Wiek.

Sposób nauki jest taki sam jak w pkt 1.

3. Jak się czujesz?

Tutaj warto się zatrzymać i nauczyć dziecko różnych emocji. W linku na dole podaję kilka zadań. Może to być pięć nowych słówek, a może być dziesięć. Warto codziennie rano lub po szkole spytać jak się czuje. Świetny sposób na powtórzenie wiadomości i wdrożenie do życia codziennego.

4. Kim jesteś?

Tutaj jest ogromna dowolność nauki słówek. Można nauczyć nazw zawodów, członków rodziny, czy narodowości.


5. Skąd jesteś?

To pytanie zadajemy pytając o KRAJ, z którego ktoś pochodzi. (pytanie o miejscowość podam w kolejnej części pytań) Jest to idealny punkt do nauki nazw państw. I tutaj koniecznie zwróćcie uwagę na PRAWIDŁOWĄ wymowę nazw krajów, zwłaszcza wymowę słowa POLAND. Każde słówko warto sprawdzić na stronie diki.pl - sama z niej bardzo często korzystam.

Zadania

Zadania znajdziesz TUTAJ

Powodzenia!


Komentarze

  1. Super wpis. Przećwiczę na moim starszym Cudaku. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny post! Dobrze, że jest ktoś taki, kto chce coś robić dla innych bezinteresownie, a Twoja pomoc jest nieoceniona! Ja mamą nie jestem, ale czasami pomagam siostrze w nauce i na pewno Twoje wpisy mi to teraz ułatwią.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty